افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
6
در صورت پیشگیری اتفاق نخواهد افتاد؛

متروکه شدن پارک های محمودآباد در آینده ای نزدیک!/فرصتی که به راحتی نادیده گرفته می شود

  • کد خبر : 657
  • 10 مهر 1398 - 14:01
متروکه شدن پارک های محمودآباد در آینده ای نزدیک!/فرصتی که به راحتی نادیده گرفته می شود
مدتی است، امکانات عمومی پارک های محمودآباد وضعیت مطلوبی ندارند و بخشی از این امکانات نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند، ولی تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

آوای طبرستان/ مدتی است، امکانات عمومی پارک های محمودآباد همچون صندلی ها، وسایل بازی کودکان و سایر نیازهای قابل استفاده مردم در پارک های محمودآباد وضعیت مطلوبی ندارند و بخشی از این امکانات نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند، ولی تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

در این بین، پارک ملت محمودآباد یکی از مکان هایی است که در روز های تعطیل مسافران زیادی را از نقاط مختلف کشور در خود جای می دهد و وضعیت عمومی این پارک در حال حاضر قابل قبول است اما تا دستیابی به وضعیت مطلوب فاصله قابل تأملی دارد.
وقتی به داخل این پارک می روید در نگاه اول کار مناسب شهرداری، یعنی محل بازی برای کودکان، محل ورزشی برای ورزشکاران و سایر امکانات تفریحی را مشاهده می کنیم؛ ولی نگاه دقیق تر، ما را با صندلی های شکسته ای مواجه می کند که به هیچ وجه قابل استفاده نیستند و کمی آن طرف تر، استخر بزرگی را مشاهده می کنیم که به دلایل مختلف چند سالی بلا استفاده است.

اما اشکال کار از کجاست؟

دراین یادداشت سعی می کنیم با در نظر گرفتن تلاش های قابل ستایش دستگاه های خدماتی شهرستان از جمله شهرداری، به مشکلات پیش رو بپردازیم تا شاید با رفع مشکلات یاد شده شاهد رضایتمندی بیشتر شهروندان از اماکن تفریحی عمومی شهر باشیم.

استخر موجود در پارک ملت یکی از امکانات خوب تفریحی برای کودکان در سال های نه چندان دور بود اما چرا شهرداری محمودآباد نسبت به فعال سازی مجدد یا تغییرآن به فرصتی جدید برای تفریح کودکان هیچ اقدامی نمی کند؟

این پایان کار نیست، پارک لاله نیز فرصتی مناسب در ساحل محمودآباد برای جذب گردشگر و گذراندن اوقات فراغت شهروندان است اما وضعیتی بهتر از پارک ملت ندارد!!!

من یک خبرنگار ۱۸ ساله هستم که این یادداشت را می نویسم، در زمان کودکی خودم به یاد دارم که این پارک یکی از بهترین تفریح گاه های شهر بود، به طوری که در آن دوران جایزه خوب بودن استفاده از این پارک بود که توسط پدر و مادر به من وعده داده میشد.

پارکی که خاطرات کودکی من و خیلی از همسالان من در آن بود حالا دیگر به یک مکان متروکه تبدیل شده که محل تجمع معتادان است.

پارکی که به خاطر موقعیت مناسب خود می توانست در جذب توریست بسیار مؤثر باشد اما به دلیل عدم بهره مندی از حداقل امکانات، در جذب گردشگر ناتوان است.

تعمیر شکستگی های دیوارها ، رنگ زدن و نقاشی کردن مجدد دیوار ها، تعمیر یا تعویض صندلی ها و بهبود وضعیت اَسَف بار سرویس بهداشتی، حداقل کاری است که با انجام آن می توان به این پارک، نفسی دوباره داد تا این پارک پرخاطره برای بچه های آینده نیز خاطره ساز باشد.

در مقابل این دو پارک، پارکی دیگر به نام طاهباز واقع در خیابان امام این شهرستان وجود دارد که با نگاه خوب شهرداری و مسئولین شهری، با داشتن فضای خوب و مناسب برای ورزش، محل بازی برای کودکان، وجود ایستگاه سلامت و سایر امکانات، مکانی مناسب برای همه اقشار به وجود آورده است.

امید است این یادداشت به دست مسئولین مربوطه برسد تا آن ها در خصوص احیای دوباره پارک های محمودآباد، چاره اندیشی کنند تا مانند پارک طاهباز و حتی بهتر از آن شوند.
به امید آن روز…

لینک کوتاه : https://avayetabarestan.ir/?p=657
  • نویسنده : علیرضا خوشخو
  • منبع : آوای طبرستان
  • 239 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.