افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
2
قابل توجه مسئولان استان مازندران

ماجرای مصوبه‌ای که وضعیت کارکنان دانشگاه آزاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد

  • کد خبر : 9080
  • 22 آذر 1402 - 13:31
ماجرای مصوبه‌ای که وضعیت کارکنان دانشگاه آزاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد
آبان ماه جاری امسال بود که ابلاغ یک مصوبه از جانب شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بلاتکلیفی کارکنان این دانشگاه را پیش بینی کرد، در مقابل کارکنان دانشگاه نیز ضمن ارسال نامه‌ای به مسوولان خواستار پیگیری امر شدند.

آوای طبرستان/به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، به‌تازگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جلسه‌ای حضوری با روسای واحدهای مختلف دانشگاه داشته و در این نشست اعلام شد؛ این دانشگاه اکنون زیان‌ده شده برای رهایی از این مسئله یکی از راهکارهایی که ارائه شد «تعدیل نیرو» است که بر این اساس نفرات مازاد با ارزشیابی و نمرات کسب شده به معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی استان مازندران ارسال، تا کارکنان را بازخرید یا جابه‌جا کنند.

طبق مصوبه نامه شماره ۱۷۸۲۵ مورخه ۲۱ آبان ماه جاری شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان و با اشاره به نامه ۱۸۳۹۸ مورخه ۲۹ آبان ماه جاری بند یک صورت‌جلسه کارکنان مازاد این دانشگاه باید یا بازخرید شده و یا به استان‌های دیگر مهاجرت کنند که یک سردرگمی و بلاتکلیفی را در بین کارکنان به وجود آورده است.

کارکنان این دانشگاه می‌گویند با توجه به مشکلات مختلف، چگونه می‌توانند برای ادامه کار به استان قم یا اصفهان و یزد بروند؟

پر واضح است که با این مصوبه، بسیاری از خانواده‌ها وارد چالش و بحران خواهند شد، چرا که باید کارهای اجرایی واحدهای پردانشجو را به این واحدها محول کرده تا امور اداری، انتخاب واحد و سایر موارد را انجام دهند تا دانشگاه مبدا فقط به کار آموزش بپردازد.

طبق توضیحات، در حال حاضر کارکنان این دانشگاه در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و از استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران طی ارسال نامه‌ای خواستار پیگیری و کمک به وضعیت جدیدی که دانشگاه آزاد برای کارکنان خود فراهم کرده، شدند.

گفته می‌شود سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این شرایط سخت اقتصادی راه برون‌رفت از واحدهای زیان‌ده مازندران را انتقال کارمندان به سایر استان‌ها و یا بازخرید به قیمت ناچیز می‌دانند.

حال سؤال اینجاست که آیا تصمیم‌گیران فکری برای مشکلات بعد از اجرای این قانون و چالش‌ها کرده‌اند یا بدون بررسی تصمیم گرفتند که براساس این تصمیم از دی ماه جاری واحدها با توجه به درآمد دانشگاه باید حقوق کارکنان را پرداخت کنند که کفاف همه را نخواهد داد.

برخی می‌گویند بر اساس ماده “د” اصلاحی اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب ۱۳۸۹ شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه آزاد به‌عنوان موسسه غیرخصوصی و غیردولتی معرفی شده که بدیهی است این عنوان جایگاه تعریف شده‌ای در ساختار حقوقی کشور ندارد و باعث می‌شود حتی کارکنان در احقاق حق خود در مراجع قانونی مثل دیوان عدالت اداری یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشکل واقع شوند.

به گزارش فارس، تاکنون این نامه به امضای بیش از ۳۰ نفر از کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران رسیده و در این شرایط آنها از مدیران ارشد استان خواستار پیگیری ویژه برای راه‌حلی بهتر و کم‌تنش‌تر هستند.

لینک کوتاه : https://avayetabarestan.ir/?p=9080
  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع : خبرگزاری فارس مازندران
  • 110 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.