افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

قرار گرفتن پروژه میانکاله در فاز جدید؛ سلاجقه حرف آخر را زد!

  • کد خبر : 7398
  • 21 تیر 1402 - 12:09
قرار گرفتن پروژه میانکاله در فاز جدید؛ سلاجقه حرف آخر را زد!
کش و قوس درباره روند اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله وارد فاز جدید شد و این بار علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست به عنوان یکی از مخالفان جدی این پروژه عنوان کرد: از دید ما پروژه میانکاله مجوز محیط‌زیستی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ طرح احداث کارخانه پتروشیمی در بهشهر استان مازندران و در نزدیکی شبه جزیره میانکاله بر سر زبان‌ها افتاد و از همان ابتدا با مخالفت‌های فعالان زیست محیطی همراه بود که نهایتا روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حکم دادستانی اجرای عملیات احداث این طرح متوقف شد و ادامه فعالیت منوط به صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست شده بود.

اما طی چند هفته‌ای است که بلدوزرها در منطقه شروع به کار کردند و شاهد از سرگیری اجرای این پروژه هستیم، پروژه‌ ای که بین موافقان و مخالفان طرح همچنان مناقشه وجود دارد که در این زمینه  ایرج حشمتی معاون سازمان محیط زیست در هجدهم تیرماه از ابلاغ قضایی برای توقف اجرای این طرح در دادستانی بهشهر خبر داده است.

و اما در آخرین اظهارنظر علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی در میانکاله اظهار کرد: از دید ما پروژه میانکاله مجوز محیط‌زیستی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: از دستگاه قضا درخواست کرده‌ایم که در کنار ما قرار بگیرد و دادستانی محترم نسبت به خسارتی که به محیط‌زیست منطقه وارد می‌شود، اقدام کند.

باید دید با این اظهارنظر قاطع رئیس سازمان محیط زیست سرانجام این پروژه به کجا ختم می‌شود.

لینک کوتاه : https://avayetabarestan.ir/?p=7398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.