افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
1

صادرات کیوی منوط به دریافت گواهی ارتقاء سلامت

  • کد خبر : 9909
  • 01 اسفند 1402 - 11:56
صادرات کیوی منوط به دریافت گواهی ارتقاء سلامت
صادرات محصول کیوی به خارج از کشور تنها در صورت داشتن گواهی ارتقاء سلامت این محصول امکان پذیر است.

آوای طبرستان / احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هم اندیشی اجرایی دریافت گواهی ارتقاء سلامت محصول کیوی به لزوم دریافت گواهی ارتقاء سلامت (QR) برای صادرات محصول کیوی تاکید کرد و گفت: صادرات محصول کیوی به خارج از کشور تنها در صورت داشتن گواهی ارتقاء سلامت این محصول امکان پذیر است.

او افزود: مازندران دارای بیش از هشت هزار هکتار باغ کیوی است که با برنامه ریزی، ساماندهی و ارتقاء سلامت محصول می‌توانیم صادرات کیوی را افزایش و به بیش از ۳۰ تا ۵۰ هزار تن برسانیم.

عباسپور با بیان اینکه صادرات کیوی می‌تواند مدل و الگوی خوبی برای صادرات سایر محصولات کشاورزی به ویژه پرتقال باشد، گفت: کیوی صادراتی به کشور هند تائیدیه سلامت محصول گرفت و کشور‌های دیگر نظیر مالزی و هنگ کنگ نیز خواستار سلامت کیوی ما هستند.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در صادرات کیوی مدنظر قرار گیرد، مدیریت آفت شپشک است، ارتقاء سلامت، سلامت ظاهری و عاری از شپشک و باقیمانده سموم را از مهمترین فاکتور‌های صادرات این محصول برشمرد و افزود: مبارزه زمستانه، عملیات به‌باغی، هرس، تغذیه و آبیاری اصولی از موضوعات مهمی است که می‌تواند این آفت را در باغات کیوی کنترل کند.

عباسپور در خاتمه از باغداران خواست برای دریافت گواهی ارتقاء سلامت محصول، هرچه سریعتر به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مراجعه و برای دریافت این کد اقدام کنند.

سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه روند صادرات کیوی استان باید حفظ و ارتقاء یابد، خواستار تدوین منشور ترویجی برای صادرات محصول کیوی شد.

او به نظارت و سختگیری بیشتر برای صادرات محصول کیوی و دستیابی به یک استاندارد معین در این محصول تاکید کرد.

در این جلسه محققین، تولیدکنندگان و صادرکنندگان به ارائه دیدگاه‌ها و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند

لینک کوتاه : https://avayetabarestan.ir/?p=9909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.