افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
1

دغدغه جدی دولت برای خروج بازار برنج مازندران از رکود

  • کد خبر : 9933
  • 01 اسفند 1402 - 12:55
دغدغه جدی دولت برای خروج بازار برنج مازندران از رکود
دپوی برنج و رکود آن در بازار مازندران دغدغه جدی دولت است.

آوای طبرستان / سید عباس حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای خرید برنج استان به مرحله اجرا رسیده است، گفت: دپوی برنج و رکود آن در بازار مازندران دغدغه جدی دولت است.

او به نشست روز گذشته با فعالان و دست اندرکاران بازار برنج کشور در ساری اشاره کرد و افزود: امروز شخص رئیس جمهور به همراه وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مازندران، پیگیر اتخاذ تدابیر لازم برای بازاریابی و فروش برنج‌های دپو شده استان هستند.

حسینی با بیان این که طبق اعلام جهاد کشاورزی مازندران اکنون شالیکاران درحال شخم و شیار و آماده برای خزانه گیری شدند، توجه دولت به خروج بازار برنج را در راستای امید و انگیزه شالیکاران را برای ادامه کشت و کار توصیف کرد.

او در عین حال از همه دست اندرکاران و فعالان بازار برنج مازندران و کشور خواست تا با استفاده از فرصت تامین نقدینگی از محل اعتبار چهار همت دولت، وارد بازار برنج آماده فروش در این خطه شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: قطعا با شروع خرید توافقی برنج کیفی، بازار از رکود خارج شده خرید و فروش آن رونق می‌گیرد.

حسینی با بیان این که همه نسبت به نظام مسایل هزینه‌های تولید و بازار برنج مازندران آشنا هستیم، گفت: با توجه به اهمیت حفظ زمین‌های کشاورزی و تولید برنج در این خطه، باید نسبت به روش‌های بازاریابی و تسهیل فروش محصول برنج اقدام عملی کرد.

او به واردات بیش از حد برنج و اختلاط برنج کیفی مازندران با برنج‌های خارجی به عنوان مهمترین مشکلات امروز بازار این محصول راهبردی اشاره کرد و افزود: هم اکنون دغدغه و نگرانی دولت خروج برنج از دست کشاورزان است، چراکه شالیکاران باید با خیال آسوده و با تامین نقدینگی به کشت و کار جدید بپردازند.

لینک کوتاه : https://avayetabarestan.ir/?p=9933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.