افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
2
نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

برای ما اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی نمی‌کند/ به دنبال نامزدهایی هستیم که در حمایت از مردم، عملگرا و بعد از انتخابات پاسخگو باشند/ ضرورت انتخاب افراد دلسوز و اقتصاددان

  • کد خبر : 9610
  • 28 دی 1402 - 12:55
برای ما اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی نمی‌کند/ به دنبال نامزدهایی هستیم که در حمایت از مردم، عملگرا و بعد از انتخابات پاسخگو باشند/ ضرورت انتخاب افراد دلسوز و اقتصاددان
در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم شاهد فعالیت مضاعف نخبگان سیاسی، احزاب و ائتلاف‌ها می‌باشیم در این راستا در گفت‌وگو با دبیران احزاب، مسئولین ائتلاف‌های سیاسی و سایر نخبگان و فعالان عرصه انتخابات اقدام به انتشار آخرین تحرکات انتخاباتی آنان می‌نماید.

می‌دانیم چه کسانی در مباحث و مسائل کارگری چه آرایی داشتند/ در دولت سیزدهم عملکردی به نفع محرومان دیده نشد/ تورم بالای ۴۰ درصد جشن پولداران و ثروتمندان است

آوای طبرستان/ در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم شاهد فعالیت مضاعف نخبگان سیاسی، احزاب و ائتلاف‌ها می‌باشیم در این راستا در گفت‌وگو با دبیران احزاب، مسئولین ائتلاف‌های سیاسی و سایر نخبگان و فعالان عرصه انتخابات اقدام به انتشار آخرین تحرکات انتخاباتی آنان می‌نماید.

انتخابات، استیفای حقوق حقه‌ی ماست

دریابیگی بیان داشت: تشکیلات و نهادهای کارگری و بازنشستگی در انتخابات آتی با تاسی از اعتقادات اسلامی، دینی، میهنی، سیاسی و دستور بزرگان به ویژه رهبر انقلاب در انتخابات، شرکت خواهند کرد، اگرچه گلایه‌ها و نقدهایی نیز وجود دارد اما برای ما انتخابات بر اساس همه پرسی و رای ۹۸ درصدی ملت ایران در روز ۱۲ فروردین ۵۸ اسلامیت و جمهوریت نظام است. از منظر دیگر، انتخابات به نوعی استیفای حقوق حقه‌ی ماست و مجلس در رأس امور، می‌تواند گام‌های مثبتی برای جامعه کارگری و بازنشستگی بردارد.

انتخاب افراد دلسوز و اقتصاددان

وی با تاکید بر اینکه امروز مطالبه جامعه کارگری و بازنشستگی بسیار فراوان است، افزود: حفظ و صیانت از نیروی کار بر ما متولیان تشکل‌ها و مسئولین و مجلس نشینان واجب است. متاسفانه برخی از قوانینی که از مجلس یازدهم بیرون می‌آید به نفع کارگران نیست. تلاش ما بر این است که با رای دادن و انتخاب افراد دلسوز و اقتصاددان، رونق سفره اقشار ضعیف و تحقق عدالت اجتماعی را موجب شویم.

بسیاری از نظرات ما تامین شد

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: بسیاری از مفاد برنامه هفتم توسعه که توسط دولت به مجلس ارائه شد، مورد رضایت و تایید ما نبود از این‌رو با نمایندگان استان در مجلس، مذاکرات حضوری و کتبی به عمل آوردیم و بسیاری از نظرات ما تامین شد. اما مباحثی چون افزایش سن و سابقه و دستمزد و حقوق کارگران و بازنشستگان مورد تایید ما نیست.

دریابیگی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کارگران و ۷۵ بازنشستگان، حداقل بگیر هستند، گفت: مجلس می‌تواند رهگشای مسائل و مشکلات ما باشد یکی از مهم ترین آن در حوزه درمان است و که با گرانی‌ها و تورم پی‌درپی کمر جامعه کارگری را خم نموده است. دیگری، قراردادهای منفور و استثماری موقت کار است که باعث شد ۹۰ درصد جامعه کارگری، امنیت شغلی نداشته باشند و انتظار ما اصلاح ماده ۷ و تبصره ۲ ماده ۷ است. مجلس می‌تواند با حل مسائل صنفی، امنیت شغلی و شکوفایی اقتصاد در تحقق عدالت اجتماعی کارساز باشد.

در دولت سیزدهم عملکردی به نفع محرومان دیده نشد

وی درباره عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد: دولت آیت الله رئیسی با شعار حمایت از فقرا پای کار آمد اما آنچه مد نظر مردم بود، عمل نشد و بالعکس جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی، باعث افزایش گرانی و تورم و فشاری مضاعف بر جامعه کارگری و بازنشستگی شد. متاسفانه در دولت سیزدهم عملکردی به نفع محرومان و مظلومان و پابرهنگان دیده نشد. تورم بالای ۴۰ درصدی، مرگ فقرا و طبقات ضعیف و بازنشستگان و جشن پولداران و ثروتمندان است. ما می‌توانیم با کوچک کردن سفره‌های خود، صرفه‌جویی کنیم و کمتر بخوریم ولی داروی بیماران به سبب سیاست‌های غلط اقتصادی دولت، افزایش چشمگیر یافته و بسیاری از خانواده‌ها از آن رنج می‌برند. مشکلات معیشتی مزد بگیران یعنی کارگران، معلمان، بازنشستگان و… بیداد می‌کند.

دولت و مجلس، درکی از وضعیت موجود ندارند

عضو جبهه اصلاحات مازندران پیرامون عملکرد مجلس یازدهم اظهار کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید نامگذاری این مجلس را به مجلس انقلابی توسط رهبر انقلاب یک مدال افتخار بدانند و با اقداماتی انقلابی در مجلس به یاری ضعفا و فقرا بشتابند. اما مواردی چون افزایش ۲۰ درصدی حقوق در جامعه‌ای  که تورم آن بالای ۴۰ درصد است بر ضد فقرا و کارگران می‌باشد. گویا دولت و مجلس ما درکی از وضعیت موجود و توجهی به آمار و ارقام اقتصادی ندارند! البته مجلس اخیرا مصوبه‌ای داشت که در آن قرار شد به جای ۱۲۰ هزار میلیارد تومان، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در سال آینده پرداخت شود و ما بابت این افزایش رقم از مجلس تشکر می‌کنیم.

ضرورت آرامش اقتصادی مردم

دریابیگی، تاکید کرد: تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور به ویژه دولت و مجلس باید به گونه‌ای سیاستگذاری کنند که مردم آرامش اقتصادی داشته باشند و با اصلاح وضعیت موجود یعنی کنترل تورم، رشد اقتصادی، افزایش قدرت خرید مردم و بهبود درمان، مردم را ترغیت به مشارکت در پای صندوق‌های رای نمایند.

این فعال سیاسی هر دو عنصر مشارکت و نتیجه را در انتخابات آتی مهم دانست و افزود: مشارکت زیر ۵۰ درصد در شان جمهوری اسلامی نیست. احزاب و گروه‌ها که به نوعی دولت درسایه هستند باید فعالیت‌های خود را در طول سال بیشتر کنند تا با عملکرد خود زمینه‌های رونق انتخابات را فراهم سازند. نه اینکه فقط در هنگام انتخابات پای کار بیایند. فضای انتخابات این دوره بسیار سرد است و از مردم شریف می‌خواهم به فرمایشات امام راحل همچون انتخابات مجلس سوم توجه کنند و به کسانی رای دهند که طرفدار اسلام ناب و محرومان پابرهنگان باشند.

برای ما اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی نمی‌کند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، با بیان اینکه به عنوان یک تشکل صنفی و کارگری در طول سال پای کار هستیم، اظهار کرد: حتماً در همه شهرها لیست می‌دهیم. برای ما اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی نمی‌کند و به دنبال نامزدهایی هستیم که مقید به نظام باشند، در حمایت از مردم عملگرا باشند، بدون منت خدمت کنند، بعد از انتخابات پاسخگو باشند، در طول زندگی خود به ساده زیستی شهره باشند، با صداقت و دست پاک و چشم پاک باشند، در کار مجلس یعنی قانونگذاری و نظارت دقیق باشند. چراکه قانون هدفمندی یارانه‌ها که اولین بستر گرانی و تورم چند برابری را در کشور فراهم کرد با رای نمایندگان مجلس حاصل شد.

می‌دانیم چه کسانی در مباحث و مسائل کارگری چه آرایی داشتند

دریابیگی، افزود: سازوکار بررسی و انتخاب نامزدها را حوزه‌های مختلف استان آغاز کردیم و پس از اجماع و انتخاب گزینه‌های نهایی، آن‌ها را به مردم و رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد. ما قطعا نمایندگانی را که به بیمه کارگران ساختمانی رای ندادند، انتخاب نخواهیم کرد. ما فعالیت‌ها و کنش‌های نمایندگان مجلس را رصد کرده و می‌دانیم چه کسانی در مباحث و مسائل کارگری چه آرایی داشتند.

وی در پایان بیان کرد: انتخابات ناموس و قدرت سیاسی ماست بیش از ۲۴۰ شبکه ماهواره‌ای برای کاهش مشارکت فعال هستند و وظیفه همه ماست زمینه‌های انتخابات پرشور و گسترده را فراهم سازیم.

لینک کوتاه : https://avayetabarestan.ir/?p=9610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.